Tuossa katselin posteja viikonlopun ajalta, selailin mainokset ja luin lehdet. Pinon alta paljastui kirjekuori, avattu. Ihmettelin ja pyörittelin kuorta, kurkkasin sisään jossa oli lappu: "Kyllä toisetkin harrastaa seksiä, mutta ei koko taloa herätetä, jos lopettaisit tuon yöllisen Kirkumisen. Se on häirintää yöllä 22-7 Seinät ovat ohuet. jatkuuko? vai?". VOI HERRANJUMALA! Tiedän, että kyseessä ei ole oma äännehdintäni vaan kämpälläni käyneen tuttavapariskunnan naisen ääni, pakko olla. En minä seksiä harrastaessani huokailuilta jouda kirkumaan, kova ääninen saatan olla, mutta ehkä mun tahdilla olisin saanut jo häädön kolmen vuoden aikana, enhän minä edes osaa kirkua edes silloin kun mut säikäytetään. Nolottaa todella, todella paljon! Ehkä kuljen enää musta huppu silmillä pimeässä rappukäytävässä.

Ei ole kovin kauaa kun vein sanomalehtiä kovassa kuumeessa lehtien keräykseen suuren säkillisen. Lehtien seassa oli keräykseen livahtanut litistetty pahvilaatikko, jota en huomannut, etenkään kun keräyslaatikon kansi pamahti kipeästi nenänvarteeni. Seuraavana päivänä pahvilaatikon pala (jossa oli osoitelappuni) pudotettiin postiluukusta, sen taakse oli kirjoitettu suurella punaisella tussilla: "Pahvi ei kuulu paperinkeräykseen!!" Ai ihanko totta?!? olen pahoillani jos lististetty laatikko on livahtanut 15 lehtikilon seassa. Se on ollut puhdas vahinko. Minusta tuo on saman ihmisen kirjoittamaa, sillä samalla punaisella tussilla oli vaivauduttu kirjoittamaan tuokin lappu. Mistä lähtien tästä taloyhtiöstä on tullut joku "laputellen" taloyhtiö. Toisaalta parempi, että laitetaan lappua, kuin valitetaan selän takana tai soitetaan vuokraisännälle tai poliisille tai ympäristöviranomaiselle.

Mutta tää nolouden tunne on kyllä todella maksimaalinen. Olisi kiva tietää onko tuo kuori tullut silloin perjantaiyönä, vai onko se tullut jokin muu päivä (koska silloin se ei kuuluisi minulle, ellei sitten perjantain seurauksena). Kiva olis tietää kuka tämä lappuliisa on, se on joko seinän takana asuna vanharouva, yläkerran vanhapoika tai toinen seinänaapurini yh-äiti varhaisteininsä kanssa. Tämä varhaisteini/lapsi on muuten jäänyt kiinni muutaman kerran kurkkimasta mun postiluukusta. Toki yläkerran lapsiperhekin voisi olla lappujen takana, mutta kyllä siinä kohtaan pitää kuulua naapuriasuntojen yläpuolellekin, jota en kyllä ihan usko. Oli miten oli noloa se on silti. Tulee olo, että pitäis suunnilleen laittaa lappua, että en se minä ollut muut, jotka on "lainannu" mun kämppää, ei tule toistumaan.

Puuh..onko muilla samankaltasia kokemuksia? Unohtuuko nolous vaan, vai saanko nyt puoli taloa seurailemaan elämäni käänteitä. Oletteko kirjoittanut lappua koskaan naapureillenne?

Ai niin piti vielä mainita, että teki mieli viedä tuonne lappu jonka sisältö vois olla jotain tän kaltaista:

"Olen pahoillani! On vaikea olla kiljumatta jos hoidokki tarantella on karkuteillä. Ei tule toistumaan, litistyi raukka vessan oven väliin" (kuva alla)

"Olen pahoillani! On vaikea olla kiljumatta jos hoidokki tarantella on karkuteillä. Jos näkyy niin pudottakaa elukka postiluukusta, ei se pure, ainakaan kuolettavasti" (kuva alla)

"Ystäväni järkyttyi vapauteen karanneesta korallikäärmeestä. Pahoittelen äänihaittoja, ei se pahasti purrut, mutta pääsi livahtamaan viemäriin." (kuva alla)